Kapitel 24 - Leaving You Is The Only Right Thing To Do Now

  2012-04-28 / 13:31:01 / Watch The Stars [pausad] /
Senaste;
"So Harry... who were you talking with before? You seem much moore happy now! Can you tell us? Exclusive?"
Jag tvekade en stund, men sa det snart med ett stort leende på läpparna.
"I'm going to be a father soon."
Tystnaden lade sig i rummet och alla vände sina blickar emot mig. Jag visste vilka tankar som pågick i deras huvuden. Men jag lät inte det påverka mig utan log ner på mina fötter.

Huvudet värkte och rummet rörde sig runt, långsamt i en bana omkring mig. Jag lade händerna för ögonen, i ett tappert försök att stänga det starka dagsljuset ute. Varenda ljus och ljud gjorde mitt huvud ännu mer irriterat. Minnena jag hade från igår låg i en enda röra. Precis utanför min dörr hördes upprörda diskussioner. Förtvivlat tryckte jag kudden emot öronen precis innan dörren bokstavligen slogs upp. Niall kom in med dom andra killarna tätt efter sig.
"I didn't know you were such an asshole Harry! How can you even sleep at night? Even I can't watch Averie get hurt anymore, just because of your lust. And you know... I'm not even her boyfriend!! It seems like I care about her moore than you do actually! Damn it! I just want to tell you something... fuck you! I'm fucking tired of this!" Niall viftade med händerna i luften medan svordomar och alla möjliga ord lämnade hans mun.
Jag tittade bara förvirrat på honom. Dom andra sa ingenting, utan tittade bara surt emot mitt håll. Louis tittade inte ens på mig, utan valde att istället stirra stumt ut igenom fönstret. Paniken smög sig snart på mig. Vad hade jag gjort? Vad hade hänt? Desperat försökte jag skanna igenom dom blurriga minnena. Men jag hittade ingenting. Det var fullt med minnesluckor här och där.
"What did I do?!"
Alla fyra spärrade upp ögonen och deras blickar borrade sig rakt igenom min själ.
"Don't you even know what you've done?!"
"No!!"
"Yeah, now you've cheated on Averie two times! And maybe moore last night, I don't know!" Niall lät upprörd.
"You had sex two times... with the same girl, the photos is everywhere over the internet. Averie really loves you, and you just keep playing with her emotions. It's not fair, she doesn't deserve that kind of shit. She was kind enough to forgive you the first time, just because she love you that much. You don't deserve her Harry..." Louis pratade med en lugn ton, men jag kunde ana ilskan som fanns där bakom den lugna masken han hade fått på sig.
"I did what?!"
"Listen carefully now..." Liam slog sig ner vid fotändan av sängen.
Medan Liam började berätta började små bitar från minnena igår komma tillbaka, och jag gillade inte det jag nu mindes. 

"Good job guys, that's everything for today! We'll continue tomorrow."
Jag öppnade dörren från inspelningsbåset och såfort jag kom ut därifrån sträckte jag på mig. Gäspade stort. Louis kom bakifrån och hoppade sen upp på min rygg.
"Hey Harry, you... me and the guys can go out and do some fun tonight! We can go to a club or something?"
"Yeah, that sounds like a good idea!" sa Zayn och log. Så fort vi öppnade dom gigantiska dörrarna bländades jag av strålkastarna och den höga musik slog emot mina öron. Det var nästan fullt och jag fick kämpa mig framåt igenom den trånga folkmassan som rörde sig i takt med musiken. Någon drog tag i min t-shirt och när jag snodde runt mötte jag stora blåa ögon och svarta lockar.
"Oh sorry! I thought you were someone else!" Hon fick skrika för att ens ha någon chans att överrösta dånet.
"No worries!" Jag log snabbt åt henne innan jag fortsatte att gå efter killarna emot baren. När vi alla fått i oss några antal drinkar förflyttade vi oss till dansgolvet. Precis bredvid mig stod Zayn och dansade tätt med en tjej, dom möttes sen upp i en kyss. Omedvetet trängde jag undan alla tankar på Averie. Lusten uppstod i kroppen och jag pressade snart läpparna emot tjejen som jag hade gått in i när vi precis kom hit. Mina händer trevade uppför hennes midja och hon kysste mig intensivare. Jag drog med henne till ett avlägset hörn och tryckte sen upp henne emot väggen.
"What's your name?" Flåsade jag i hennes öra i mellan kyssarna.
"Alyssa. Yours?"
"Harry."
Hon förflyttade sina armar runt min nacke och lindade sen benen runt min midja. Försiktigt lät jag händerna vandra upp innanför hennes tröja. Alyssa stönade lågt och lät hennes läppar smeka min hals. Ett rus gick igenom mig och det kändes som om jag aldrig ville sluta. Hon drog sig snart undan, hoppade ner på fötter och fattade tag i min hand.
"Come on let's go somewhere more private."
Jag nickade bara och kysste henne på halsen medan vi snabbt lämnade den vakna klubben. Alyssa ropade till sig en taxi och vi båda hoppade smidigt in. Väl där inne fick vi nöja oss med några få upphetsade kyssar. Taxin stannade snart och vi stod utanför vårat hotell. Jag sprang in bakvägen och svängde sen in emot mitt rum. Vi stängde dörren bakom oss och jag bar bort henne emot sängen. Alyssa drog av mig t-shirten och kastade den på golvet. Hennes fingrar lekte över min bara bringa och jag drog snabbt av linnet hon hade på sig. Jag drog sen av hennes shorts och pressade sen läpparna åter emot hennes. Med snabba fingrar knäppte jag upp hennes BH och började ivrigt undersöka hennes kropp. Hon snurrade runt så att istället jag låg under henne och drog sen smidigt av mina jeans. Vi båda andades snabbt, upphetsat. Jag lämnade hennes läppar och började istället kyssa henne ner emot magen och fortsatte sedan ytterligare några steg neråt. Hon stönade sen högt när jag försiktigt trängde mig in henne. Jag flätade ihop våra händer och pressade mina läppar ännu en gång emot hennes.


{Lyssna medan nedanstående läses}

Jag kände hur tårarna vällde upp ur mina ögon. Inte igen... Jag hade lyckats svika henne igen.
"She isn't going to forgive me for this one right?" jag tittade upp på Liam med tårarna vilandes på ögonfransarna.
Han slog ner med blicken och jag drog efter andan. Jag skulle förlora henne. Bara på grund av att jag inte kunde behärska mig. Jag hade avlagt ett löfte gentemot Averie. Ett löfte som jag hade brutit utan att ens blinka. Utan att tänka på konsekvenserna. Jag ville bara lägga mig ner i sängen och sakta tyna bort med tiden. Frustrerat slog jag ner lampan som stod på nattduksbordet bredvid sängen. Alla känslor slog över. Jag var arg, arg på mig själv. Oavsett mina val så kommer alltid den som står mig närmast i kläm. Averie. Lösningen stod nu klar framför mig. Jag var tvungen att lämna henne, för hennes eget bästa. För att för en gångs skull skona hennes känslor. Åtminstonde ge henne en chans att kunna glömma, gå vidare. Starta ett liv med någon som kunde ta hand om henne, och ge henne det hon förtjänar. Det var min tur nu, att ta emot all smärta.



Min mage kändes svullen och jag låg i sängen och bläddrade mellan kanalerna. Lyckokänslorna sköljde över mig när jag på att Harry skulle vara hemma om bara 1 och en halv dag. Mamma öppnade försiktigt dörren in till mitt rum och jag såg genast att allt inte var som det skulle. Hon tittade tittade på mig precis som om hon tyckte synd om mig. Mitt leende suddades snabbt ut och istället tittade jag oroligt på henne.
"Slå om till nyheterna Averie..."
Jag gjorde som hon sa och när Harrys ansikte uppenbarades i TV-rutan log jag stort igen. Åter igen tittade jag förvirrat på mamma som inte rörde en min. Jag kände hur jag började bli orolig men snart fångade nyhetsreportern min uppmärksamhet.
"Girl favourite Harry Styles from One Direction must've had fun last night. Some paparazzis spotted him exchanging some pretty steamy kisses from an unknown lady. Sources says that it's not Averie - Harrys girlfriend. What will happen next with the adorable couple. Let's just wait and see if they will sort this out. And now... over to the weather."
Det var precis som om jag hade fått ett slag rätt i magen. Han sa att det inte skulle hända igen. Jag tittade ner på min mage. Mina ögon började tåras och jag drog täcket över huvudet.
"Han lovade oss... att aldrig göra så igen." sa jag medan jag höll en beskyddande hand över min ömma mage.
Tårarna strilade nerför mina kinder.
-"Jag kommer aldrig låta något sånt här hända dig." sa jag lågt, fortfarande pratandes med det lilla fostret.


Jag var bara tvungen att testa att skriva från Harrys perspektiv när något sånt här händer!
Förlåt till dom som kanske är lite känsliga för sånt! Hehe...
Vad tror ni kommer att hända nu? Ett riktigt drama står inför paret.
Kommentera!?


Ida

ojojoj vad spännande!! :D men jag tycker det är bra att hon tänker behålla iaf ;)

2012-04-28 @ 14:26:32
Julia

2012-04-28 @ 22:50:33
URL: http://onedirextiionm
Julia

Sv; kul att du gillade den :)

Exciting :D

2012-04-28 @ 22:51:45
URL: http://onedirectiionmoments.blogg.se/
Liza

skit spännande!! ;)

2012-04-29 @ 01:48:28
lovisa

så sjukt bra! Älskar denna novellen!

2012-04-29 @ 14:29:43
Pernilla :)

7kt bra!! :D

2012-04-29 @ 23:13:40
URL: http://pernillaosofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious