Kapitel 15 - I'ts Summer Time Over And Over Again

  2012-03-30 / 21:12:27 / Watch The Stars [pausad] /

Senaste;

"Close your eyes Averie.." Hans förföriska röst viskade.

Utan att säga emot gjorde jag som han sa.

"What can you see?"

"Nothing?"

"That's my life without you in It."


Något blev tungt emot min ena axel och när jag tittade åt sidan såg jag Zayns hår. Han andades med tunga jämna andetag. När jag tittade upp igen möttes jag av Liams ursäktande blick.

"It doesn't matter who you are, he'll fall asleep on you anyway."

Jag log snett emot honom och vände sen uppmärksamheten ut igenom bilrutan. Himlen var alldeles molnfri och skiftade i klarblåa nyanser. Den ljusa stranden uppenbarades framför oss och jag log stort, drog in den ljuva doften av sötvattnet. Louis klappade mig lätt på axeln och vände sen också blicken ut mot stranden.

"I've missed coming here, we have been too busy the last couple of months." Liam pratade med drömmande ton. Harry stannade bilen och bromsarna tjöt lätt innan man försiktigt öppnade bildörrarna och klev ut i den friska luften. Jag puttade till Zayn försiktigt med armbågen och han blinkade trött till.

"Mum?"

Han skruvade besvärat på sig och mumlade.

"Not quite... Averie."

"Oh.. hey, sorry! Are we at the beach yet?"

"No worries. Haha yeah, we've been here for like five minutes now. The other lads have gon' out of the car."

"Thanks anyway Averie."

Han hade nu öppnat ögonen ordentligt och log glatt emot mig. Jag drog snabbt på smilbanden innan jag klumpigt hoppade ur bilen. Det var nästan alldeles vindstilla och solen stod högt på himlavalvet. -Härligt. Zayn kom runt bilen och började skjuva mig bestämt framför sig.

"I don't wanna stand here all day, come on and let's go down to the water!"

Det var väl Zayn som var smått rädd för vatten? Men utan att ställa några frågor fortsatte jag att gå framåt i rask takt. Killarna passade fotbollen mellan sig och skrattade högt. Jag höll blicken fäst på Harry och precis som om han hade känt att jag tittade på honom, vände han på huvudet och tittade mig djupt i ögonen.

"Loui, not so... hi." sa Liam medan han följde bollen med blicken.

Den svartvita bollen ven genom luften och träffade Harry i bakhuvudet, han stapplade framåt och var nära på att snubbla men höll sig nätt och jämnt på fötter.

-"High.."

Niall skrattade högljutt, och klappade i händer. Log sitt stora vanliga charmiga leende.

Jag längde på stegen och stod snart framför Harry. Han gned ena handen över bakhuvudet samtidigt som han grimaserade lätt. Jag drog in honom till en kram och tittade sen upp emot hans ögon.

"Aren't you guys gonna swin?" sa jag medan jag höll fram min handduk som jag hade i handen.

"Yeah of course... why wouldn't we?"

"None of you don't have something to wear?"

Han lutade sig framåt och tryckte sina läppar mot mina, jag kunde känna hur han log. Harry drog sig sakta undan och förde munnen vidare mot mitt öra.

"Lets take a swim..."

Jag backade undan, höll handduken lindad runt min kropp samtidigt som jag började dra av mig shortsen och linnet. Bikinin hade jag dragit på mig under kläderna innan vi åkte. Harry tittade mig i ögonen och log emot mig. Han sträckte ut handen emot mig och vi började gå ner emot vattnet. Jag lade osäkert ner handduken på marken. - men såpass högt upp att vågorna inte skulle kunna nå den. Skratt hördes bakom oss och Liam och Zayn tog tag i Harrys ben och armar, dom började gå emot mot vågorna och höll honom precis ovanför vattenytan. Jag log för mig själv och doppade ner en fot i vattnet. Dom små strömmarna dansade kring mina ben och jag vadade försiktigt djupare ut i det klara vattnet. Starka armar lindades strax runt mig och jag lyftes upp i luften. Harry höll mig intill sig och gick längre och längre ut. Jag höll båda armarna lindade runt hans hals. Han log retsamt mot mig innan han släppte taget och jag föll handlöst ner i det kalla livfulla vattnet, jag hann knappt komma under vatten innan jag ställde mig på tå. Jag slog armarna omkring min överkropp och rös till kraftigt. Harry skrattade lågt åt mig.

"Why did you do that?!" jag ansträngde mig för att inte börja skratta.



Jag lade omsorgsfullt ut handduken emot den varma stranden och kastade en snabb blick över axeln -killarna spelade fortfarande fotboll. Innan jag lade mig stelt ner. Killarnas klingande skratt blandades med ljudet av vågorna som slog emot strandkanten. Allt blev till ett enda brus och jag stängde ögonen.



"Don't wake her up Niall! Ey... Carefuuuul!"

"Schhhhh."

"Put this down slooowly now, steady!"

Rösterna hördes som viskningar i utkanten av mitt medvetande. Jag försökte röra på ena armen men den satt fast. Fortfarande med ögonen stängda försökte jag sätta mig upp. En krypande kliande känsla över hela min kropp gjorde att jag slog upp ögonen och stirrade tomt uppåt. Jag möttes av fem stora leenden. Hela min kropp utom huvudet var begravt under sanden. Harry böjde sig ner emot mig och lät sina läppar dansa över mina. Dom andra log.

"My baby boy is growing up!" Louis låtsades gråta. - högljutt.

"Yeah, I guess I am." sa Harry lågt med svävande stämma utan att lämna mig med blicken.

För ett tag glömde jag totalt bort vart jag befann mig, och när det åter igen nådde min hjärna grimaserade jag lätt, samtidigt som jag började svänga med huvudet fram och tillbaka för att komma loss. Ytterligare ett ljudligt skratt ekade ur Nialls strupe, dom andra log bara emot mig. Liam stegade fram, tog tag i mina händer och började dra mig uppåt. Jag kunde känna hur trycket lättade och snart stod jag på fötter och borstade av sandkornen som fortfarande satt kvar. Niall kom fram och lade en arm runt min axel, klädd i endast chinos.

"Let's play some real soccer... me, Louis and Averie against you guys." Han drog till sig Louis.

"No way! You and Louis are soccer nerds, I don't know about Averie but I bet she isn't bad at all." Zayn blinkade åt mig.

Jag kände hur jag började rodna.

"Oh come on Zayn, It's just fun..." Louis slog ut med händerna och ryckte oskyldigt på axlarna.

"Okey, but we'll start with the ball!"

Vi drog fram ett par tjocka stockar som vi använde som mål. Sen var spelet fullt igång. På grund av den höga värmen kunde jag känna svettpärlorna som trädde fram ur pannan. Mål efter mål började vi ta ledningen stort och jag märkte hur frustrerade alla i motsatta laget var. Dom gav snart motvilligt upp och mitt, Louis' och Nialls lag vann med 15-8. Vi alla lade oss ner i en hög och andades kraftigt. Harry kramade min hand och höll blicken fäst på den ljusblåa himlen. Den gassande solen stod fortfarande högt på himlen, och det var nästan plågsamt bara att röra sig i snabbare takt än att gå. Jag log stort för mig själv. Att jag låg på stranden med dom fem bästa personerna i hela världen, att just jag fick chansen att spendera tid med dom. Att just jag hade världens underbaraste pojkvän. Glädjekänslorna sköljde över mig och jag kände för att börja gråta. Louis som låg på andra sidan om mig flätade samman våra fingrar och alla gjorde likadant.

"I love you guys, brothers.... and lil' sis, you're the greatest people in the whole world."

"We love you to Louis." sa alla lågt i kör.

Tiden rann iväg och vi alla låg kvar i sanden och pratade om allt mellan himmel och jord. Horisonten började sakta sluka solens energiska strålar och jag makade mig närmare Harry. Han pussade mig lätt på huvudet och började sen stryka mig över håret.

"Me and the boys will be away from home tomorrow, we have a signing. But I persuaded Paul to let you join us If you would have wanted to and he said that It was ok. So what do you say? Do you wanna come with us?"

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.


Ett litet kort mellankapitel...

Kommentera!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious